Vanliga frågor

När jag väljer att betala med kort, varför måste jag ange en säkerhetskod efter att jag knappat in mina uppgifter? Vad är 3D secure?

Hur vet jag hur min banks 3D securelösning ser ut? Hur ser de olika bankernas lönsingar ut?

Swedbank: Erbjuder 3D-secure till sina bankkortkunder och som ett komplement finns även ett e-kort som bygger på virituella kortnummer vid handel på Internet. Du kan läsa mer om Swedbanks lösning här.

Nordea: Samtliga kunder som är innehavare av ett kort utgivet från Nordea är anslutna till 3D-secure. Nordea har valt att använda samma koncept som när kundern loggar in på nätbanken - det är då samma kortläsare som används. Läs mer här.

Handelsbanken: Från och med den 19:e augusti kan Handelsbankens kortkunder också göra säkrare klöp via Internet, det vill säga via 3D-secure. Kunden måste ansluta sig till tjänsten i samband med ett kortköp hos en Internetbutik ansluten till 3D-secure. Tjänsten kräver bankkort, pinkod och bankens kortläsare - läs mer här.

SEB:s lösning heter Lösenord e-handel och är från och med 8:e september 2009 obilgatorisk för Mastercrd, Visa och Eurocard utställda av SEB. Lösningen går ut på att du som kund idenifierar dig med ett eget valt lösenord. Du kan läsa mer om lösningen här.

Hur gör jag en reklamation?

Din reklamation hjälper oss att bli bättre på det vi gör. Vid en eventuell reklamation skall du gå in under rubriken "Mitt konto" och klicka på "Uppgifter om mina beställningar "du är nu på beställningshistorik" klicka sedan på detaljer längst ut till höger" gå nu nästan längst ner och klicka på Skapa en RMA-sedel knappen". Där fyller du i ditt beställningsnummer som ger oss den information vi behöver.

Formuläret skickas till oss som e-post. Inom 1-2 dagar kommer du att erhålla en retursedel. Denna skall du använda för att skicka tillbaka produkten till oss. Varan skall ha kommit oss till handa inom 14 dagar från erhållande av retursedeln. Vid godkänd reklamation återbetalar vi dig genom insättning på det konto som du angett i formuläret

Hur söker jag mitt paket?

För att söka ditt paket måste du vara inloggad. Gå till "Mitt konto". Väl inne på "Mitt konto" så klickar du på "Spåra mitt paket". Klicka sedan på den beställnig som du vill spåra, och därefter på aktuella kollinumret så får du upp en ruta som ger dig den informationen du behöver om ditt paket. Du kan också se detta via det e-mail som vi skickar ut när ditt paket skickas.

Hur kommer jag i kontakt med er?

Du kan alltid mejla oss via vår kundtjänst. Vi försöker alltid att svara dig så fort som möjligt för att hjälpa dig med det du behöver ha svar på. Måndag till Fredag är vårt absoluta mål att du ska ha fått svar inom 24 timmar. Du kan även ringa till oss. Telefonnumret till oss är: 031 3456789

Presentkort och erbjudanden, hur använder jag dom?

Har du fått en erbjudandekod fyller du i den kod som du fått, och när du gör ditt nästa köp och kommer till kassan fyller du i det nummer som fanns med ditt presentkort helt enkelt. Presentkortets summa dras då automatiskt av från din köpesumma